Internet
( Pavla Vírová )
Lekce směřuje žáky k základnímu přemýšlení o svém chování na internetu, dále je stručně seznamuje s vývojem internetu a s problematikou ochrany osobních dat.
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Internet ”
Lekce směřuje žáky k základnímu přemýšlení o svém chování na internetu, dále je stručně seznamuje s vývojem internetu a s problematikou ochrany osobních dat.
V textu se objevují chyby v interpunkci, překlepy (na které word automaticky upozorňuje), jsou špatně používané mezery a odstavce, celková vizuální podoba a zpracování je velmi slabé. V úvodu je sice zmíněn dotazník pro žáky, avšak jeho výstupy či využití při probírání tématu již nejsou nijak rozpracovány - chybí reakce na získané odpovědi a uniká účel dotazníku. K podstatnému tématu ochraně osobních dat je toho řečeno pouze minimum, u druhé části tohoto bodu - ochrana počítače - jsou jednotlivá témata řazena zcela nelogicky (od firewallu k prohlížeči, od hoaxu k FTP...). K bodu 4 - zdroje relevantních informací je zmíněna pouze Wikipedia, která je zároveň uvedena jako neseriózní zdroj, ale další možnosti již představeny nejsou. Taktéž k diskuzi o vyhledávání na internetu chybí alespoň záchytná témata či vodítka pro neznalého pedagoga - o čem vlastně má s žáky diskutovat a co jim chce sdělit. Bod 5 - slovníček zkratech užívaných v diskuzích - opět chybí alespoň stručné uvedení či vysvětlení souvislostí. Pokud by to bylo možné, práce bych ohodnotil jako podprůměrnou.