Život ve světě značek

( Václav Ettler )

Lekce pomáhá žákům uvědomit si, jakou roli v našich životech hrají značky a značkové výrobky. V rámci realizace metodiky by se také měli zamyslet nad tím, jaké hodnoty pro nás značky mají, a jestli je to správné.

VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Život ve světě značek”
TITUL(Y):
JMÉNO:
PŘÍJMENÍ:
E-MAIL:
TEXT VAŠEHO KOMENTÁŘE:
VAŠE HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU

průměrný

 

kvalitní

 

fantasický
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU „Život ve světě značek”
04.05.2012   Lenka Nekovářová

Nápad této metodiky je zajímavý, líbí se mi motivační text. Předpokládala bych však, že se s ním bude dále nějakým způsobem pracovat (každý žák by například mohl vytvořit svůj vlastní den "plný značek"). Oceňuji snahu žáky aktivně zapojit a zamyslet se nad tím, jakou roli mají značky v jejich vlastním životě, jakým způsobem do jejich života vůbec vstupují a co pro ně znamenají, nicméně bych byla opatrná s časovým plánem, i když záleží na počtu žáků, tak se mi zdá trochu podhodnocený. Zvolila bych delší časové úseky. Zejména v případě diskuze si myslím, že je dobré, když každý dostane prostor se vyjádřit. Námětů k diskuzi je tam dostatek a určitě by bylo přínosné je využít. Tato aktivita podle mého názoru dobře poslouží k uvědomění si skutečnosti, že značky jsou neodmyslitelnou součástí života každého z nás, myslím si, že by byla vhodná i pro širší věkovou kategorii (což však není výtka).
04.05.2012   Lucka Slavíková

Velmi přínosná práce, která donutí studenty zamyslet se nad mírou vlivu jednotlivých značek a reklamy obecně. Dnes si málokdo dovede představit život bez svých oblíbených značek a tato metodika k tomu nabádá. Dle mého názoru ale dostatečně neodkrývá velmi důležitou složku celého reklamního procesu, totiž finanční. Bylo by zajímavé s žáky například porovnat kvalitu výše uvedených značek s některými méně známými (se kterými mají žáci osobní zkušenost) a následně porovnat, kolik peněz jednotlivé společnosti do reklamy investují. Práce je výborně strukturovaná a díky námětům k diskuzi ke každému bodu pracovního listu se žáci můžou seznámit s mnoha názory svých spolužáků na téma, které by zřejmě běžně neprobírali.
04.05.2012   Karolína Preislerová

Metodika je dle mého názoru velice povedená. Zvláště pak úvodní text, který je jakýmsi prolomením ledů mezi lektorem a studentem, velmi oceňuji. Klidně bych metodiku použila i na vyšší ročníky gymnázií. Souhlasím s kolegyní, že nebylo nutné vypisovat příklady značek, zbytečně to studenty ovlivňuje. Závěrečná panelová diskuze je zvláště u vyšších ročníků gymnázií také velmi dobrým krokem. Studenti jsou již povětšinou schopni velice dobře formulovat své názory a výstupy z tohoto panelu mohou být velmi zajímavé.
01.05.2012   Martina Sedláčková

Zajímavá práce, která nutí studenty zapřemýšlet nad světem, ve kterém žijeme a uvědomit si, jak nás svět reklamy a značek na každém kroku obklopuje. Líbila se mi především struktura metodiky, kdy na začátku jsou studenti prosřednictvím krátkého textu do problematiky uvedeni a následně jsou sami vybídnuti, aby zapřemýšleli nad značkami, které ovlivňují jejich osobní život. Následná diskuze je skvělým prostředkem, jak si vyslechnout zkušenosti svých spolužáků a jejich názory, zamyslet se nad hodnocením značek,jakou důležitost jim přiřazujeme a podle čeho.
25.04.2012   Martin Dobrovodský

Zajímavá metodika, která pomáhá studentům uvědomit si reklamní prostředí, ve kterém se denně pohybují, aniž by o tom věděli. Pomáhá jim uvědomit si, jak moc je reklama pasivně ovlivňuje a jaký na ně má vliv. Metodika je rozdělena do několika částí. Úvod studentům pomáhá si uvědomit svět reklamy kolem nich, pracovní část je nutí se zamyslet nad jejich vlastním vnímání reklamy a závěrečné vyhodnocení je pak seznámí s tím jak podvědomě vnímají reklamu nejen oni, ale i ostatní studenti ve třídě.
19.04.2012   Mirka Strnadová

Práce mi přijde velice dobrá, především pro to, že je skvěle strukturovaná. Nejprve se žák naladí motivačním textem, který mu pomůže pochopit, na co se hodina bude zaměřovat a dokáže si sám uvědomit, jaké značky z textu ovlivňují v běžném dni jeho samotného. Pracovní list má dobré gradování, jen bych nevypisovala žádné příklady značek u bodu č. 1, protože je pak studenti mnohem častěji použijí. Také výraz "neužitečný" poté jasně navádí k bodu 9., kterou značku by student postrádal. Moc se mi naopak líbilo rozdělení na uvědomění si, jaké značky byly z výběru studenta české a jaké zahraniční a kterým student více věří.


 


HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU
Článek hodnotilo 6 návštěvníků

PŘEČTĚTE SI JEJICH KOMENTÁŘE