Žijeme mezi maskami?
( Helena Pavličíková )
Cílem lekce je přimět žáky k přemýšlení o zásadách bezpečné virtuální komunikace.
Principem výukové jednotky je, že si žáci za využití masek vyzkouší, jak velký je rozdíl mezi tím, co představuje maska, a tím, kdo se za ní ve skutečnosti skrývá – to je má dovést k tomu, aby si uvědomili, že na internetu nevznikají normální sociální situace, že mnoho lidí zejména na sociálních sítích mění svou identitu, falšuje údaje o sobě, včetně svých fotografií. Žáci by si měli dále uvědomit, že ve virtuální komunikaci je nutné se pohybovat obezřetně a s rozmyslem.
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Žijeme mezi maskami?”
![](../../images/themesBottom.png)
Tato metodika velmi dobře zapadá do tématických okruhů receptivních činností, které definuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Konkrétně by dle mého názoru měla podpořit kritické vnímání mediálních sdělení a schopnost interpretace vztahu mezi mediálním sdělením a realitou. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Navíc je výuka vedená relativně zábavnou formou a tudíž pro cílovou skupinu zapamatovatelná. Vytknul bych pouze časovou náročnost spojenou s přípravou.