Sociologické výzkumy a statistiky v médiích
( Miroslav Paulíček )
V médiích jsou čísla velmi vděčnými pomocníky. Dokáží vyděsit, potěšit, zaujmout, uklidnit i pobavit. A tak se v novinách, časopisech, televizi i na internetu neustále objevují nejrůznější statistiky, výzkumy veřejného mínění a ankety; nejfrekventovanějšími tématy bývají mzdy, politické preference, sexuální chování, alkoholismus, rozdíly mezi ženami a muži, volný čas či chování dětí a mládeže. Je však třeba mít na paměti, že čísla tvoří a interpretují lidé (obvykle vědci a novináři). Jsou proto často nevhodná, nepřesná, nic neříkající, nebo dokonce úplně nesmyslná.
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Sociologické výzkumy a statistiky v médiích”
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU „Sociologické výzkumy a statistiky v médiích”
HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU
Buďte první!