Klíčníci
( Aleš Talácko )
Lekce má žákům přiblížit proces tzv. gatekeepingu. Vžijí se do role „klíčníků“, kteří rozhodují o mediálních obsazích. Na základě získaných zkušeností žáci dospějí k uvědomění si faktu, že média reflektují jen malou část událostí, které jsou součástí reality okolního světa.
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Klíčníci”
Téma lekce - "Klíčníci" - mi připadá pro oblast "věrohodnosti médií", či "mediální reprezentaci skutečností" vhodně vybrané, neboť na poměrně jednoduchém úkolu si studenti uvědomí, že nemohou jen slepě věřit všemu, co se píše v novinách, ale měli by zapřemýšlet, proč například zrovna daný článek je na titulní stránce, apod. Metodika je srozumitelně popsána. Jen co se týče průběhu hodiny, možná by stálo za zvážení, zda volit mezi žáky i ko-editory, podle mého názoru by tato pozice byla pro studenty trochu chaotická a jen by brzdila průběh lekce. Ovšem jinak mi lekce připadá opravdu zajímavá a pro studenty zcela určitě přínosná.
Líbí se mi, že interakce mezi skupinou a rozhodovací pravomoce jednotlivých pozic v rámci simulované redakce vede studenty k uvědomění, že výsledný mediální produkt a jeho výběr může z velké části určovat mimo jiné i charakter, zkušenosti a vědomosti jednotlivců, kteří mají v redakci vliv.
Výborně vysvětlené zábavnou skupinovou prací.
Velmi dobrý námět metodiky pro vysvětlení gatekkepingu s aktivním zapojením studentů.