Genderové stereotypy v reklamě
( Andrea Študencová )
Poučením školní mládeže o mechanismech vzniku stereotypů, diskusí o reklamách a aktérech v nich zobrazených, umožníme mladým lidem rozvíjet kritické myšlení a zabráníme schematizování a zjednodušování. Děti poučené o vzniku genderových stereotypů budou vnímavější ke svému okolí, nebudou brát obrazy v médiích jako samozřejmé a budou o nich přemýšlet.
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Genderové stereotypy v reklamě”
![](../../images/themesBottom.png)
Metodika je zpracována jednoduše a přehledně. Soustřeďuje se zejména na vysvětlení pojmů „stereotyp“ a „genderový stereotyp“. Výklad je podán stručně a jasně, úměrně věku žáků, jimž je určen. Video spot na začátku hodiny spolehlivě přitáhne pozornost. Jako problém vidím časový rozvrh dané hodiny. Zvláště prezentace a následný rozbor vyplněných pracovních listů jistě zabere více než 15 minut. Domácí úkol vhodně doplňuje výklad.