Důležité je nejen vědět, co říkáme, ale i jak to říkáme!

( Joanna Bilanová )

Důležité je nejen vědět, co říkáme, ale i jak to říkáme! Aneb jak moc lze ovlivnit percepci diváka tím jak je zpráva přednesená.

Úkolem lekce je poučení žáků o tvorbě zpráv v televizním zpravodajství. Nastínění problematiky ověřování minimálně ze dvou zdrojů a vysvětleni pojmu „nestrannosti zpravodajství“. Na praktických cvičeních si budou moci žáci ověřit, jak jednoduché je ovlivňovat význam textů, které se ve zpravodajství objevují.

Hlavním cílem je poukázat na velmi tenkou hranici mezi tím, jak lze jednotlivé zprávy různě akcentovat a ovlivňovat tak mínění diváka a předkládat mu tak to, jak se má na danou věc dívat a jak ji chápat. Podle mého názoru je to věc, o které široká veřejnost nemá dostatečné povědomí a často si lidé ani neuvědomují, jak moc jsou media schopná nimi manipulovat pouhým přednesem redaktora nebo hlasatele. A právě na tuto problematiku se metodika zaměřuje. Má poučit žáky jak by měla být reportáž nebo zpráva přečtená, aby byl divák schopen vytvořit si svobodně svůj názor na věc, jak moc je důležité aby byly vždy uvedeny výpovědí minimálně dvou různých zdrojů, aby se zachovala objektivita zprávy a konečně, jak velký vliv na vyznění zprávy má na příklad správně zvolení pořadí slov.

Důležité je nejen vědět, co říkáme, ale i jak to říkáme!

VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Důležité je nejen vědět, co říkáme, ale i jak to říkáme!”
TITUL(Y):
JMÉNO:
PŘÍJMENÍ:
E-MAIL:
TEXT VAŠEHO KOMENTÁŘE:
VAŠE HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU

průměrný

 

kvalitní

 

fantasický
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU „Důležité je nejen vědět, co říkáme, ale i jak to říkáme!”


 


HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU
Článek zatim nikdo nehodnotil.
Buďte první!