Děti vs. reklama na alkohol
Po absolvování této lekce by studenti měli být schopni samostatně rozeznat reklamy, které se na venek jeví, že nejsou mířeny na jejich věkovou skupinu, ale realita je jiná.
Konkrétně v případě reklam na alkohol není žádným tajemstvím, že cílovou skupinou jsou především mladství a mladí dospělí, kteří si teprve názor na alkohol utvářejí. Výrobci alkoholu vědí, že je mnohem snažší zaujmout děti a mladistvé a přesvědčit je o tom, že konzumování jejich produktů je pro jejich dobro a že tím získají pouze pozitivní vlastnosti a zkušenosti. Realita nadměrné konzumace alkoholu, jeho negativní účinky a rizika vyvinutí závislosti jsou samozřejmě opomíjeny. Tento problém prezentace a ovlivňování dětí a mladistvých alkoholem často nevnímají ani rodiče, a proto je důležité se tohoto tématu dotknout na školní půdě.
Nabízená metodika je celkem kvalitní, v reálném užití by však mohl nasta problém a to zejména u aktivity. Žáci budou předpokládat, že se od nich ve škole očekává negativní pohled na alkohol, tím pádem se od nich učitel dočká spíše negativního hodnocení alkoholu, přestože může být jejich skutečný názor opačný.