Deset novinářských hříchů
Metodika Deset novinářských hříchů vede k zamyšlení, zdali lze práci novináře z hlediska etiky zobecnit a vymezit její přesné hranice. Na základě cvičení, které je postaveno na reálné kauze z jara 2011, umožňuje metodika pochopit nejednoznačnost etického rozhodování novináře.
Cílem lekce je studentům naznačit, že přestože novináři při svém jednání mají oporu v etických kodexech, poslední instancí jejich chování se nakonec stává samotné svědomí. Vyučující pomocí metodiky získá prostředek, jehož prostřednictvím studentům ukáže, že mnohé situace, ať z profesního či osobního života, nelze zařadit do předem stanovených škatulek. Metodiku může vyučující mimo mediální výchovu využít při učení morálky a etiky, kdy lze na daném příkladu ukázat, že před každým rozhodnutím je nutné zvážit důsledky, které z něj plynou (ublížím svým jednání někomu, vycházím z pravdivých premis, apod.).
Buďte první!