Jak se dělá reportáž
( Barbora Vlková )
Reportáž je jedním z nejatraktivnějších žurnalistických žánrů. Setkáváme se s ní denně v rozhlase, televizi, novinách i na internetu. Přináší často pohled do míst, kam se sami nemůžeme dostat. A právě proto, že s reportáží se tak důvěrně setkáváme, by mohlo být zajímavé se s tímto žánrem blíže seznámit. Nahlédnout do historie reportáže, poznat mistry tohoto žánru, ale seznámit se i s tím, jak reportáž vzniká (a třeba si ji i zkusit vytvořit).
VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Jak se dělá reportáž”
Metodika je velice zajímavě zpracovaná, jsem přesvědčená o tom, že studenty gymnázií by takové pojetí hodin zaujalo a bavilo. Myslím ale, že práci na reportážích by nemuseli mít za domácí úkol, ale mohli by na nich pracovat v některé z vyučovacích hodin, a to buď jednotlivě nebo v týmu. Pokud by to časové možnosti dovolily, nebylo by od věci založit redakci, určit šéfredaktora a vydat jedno číslo časopisu, které by obsahovalo reportáže, které studenti vytvořili a toto vydání poté šířit po škole mezi ostatní studenty a sledovat zpětnou vazbu.
Velice pečlivě zpracované téma, které je navíc doplněné o prezentaci, kde jsou jasně a přehledně uvedeny všechny charakteristické znaky reportáže a stručná historie žánru. Do metodiky vlastní hodiny bych ještě přidala nějaké konkrétní příklady reportáží, např. přinést do hodiny aktuální noviny a časopisy a rozborem konkrétních textů vydefinovat znaky reportáže. Zajímavé by taktéž bylo vzít studenty přímo do terénu (na nějakou akci, událost), ze které by pak napsali vlastní reportáže.